1

Tema: Za zdravje: Deset naravnih pripravkov proti stresu

Objavljeno v sodelovanju s Projektom “Skupaj za zdravje, človeka in narave”


1. CBD-izvlečki konoplje

Izvlečki konoplje, kot je CBD, povzročijo hitro znižanje ravni stresnih hormonov in vzpostavitev ravnovesja brez

uporabe sinteznih zdravil.


2. Ingver

Ingver deluje večplastno: poživlja ter blaži tesnobo in stres, obenem pa odpravlja tudi njegove posledice, ki se

kažejo v obliki motene prebave, večje dovzetnosti za vnetja in šibkejšega imunskega sistema. To je zagotovo

dober razlog, da si naslednjič namesto kavice pripravite ingverjev napitek.


3. Korenina baldrijana

Če ste pod stresom, vam bo baldrijan zagotovo pomagal do kakovostnejšega nočnega počitka. Čez dan ne deluje

uspavalno, pač pa le blaži napetost in živčnost ter pomirja strahove.


4. Kamilica

Kamilica je vsem znano zelišče, in vendar o njej še vedno vemo premalo. Kamilični čaj sprošča in blaži napetost,

zlasti če se kaže v obliki težav s prebavili. Poleg tega blaži tesnobnost in depresijo.


5. Sivka

Eterično olje prave sivke ima že dolgo dokazane pomirjevalne učinke. Poleg tega sivka krepi in celo obnavlja

živčni sistem ter pomaga doseči notranji mir. S kliničnimi poskusi so dokazali, da že vdihavanje eteričnega olja

sivke povzroči znižanje ravni stresnih hormonov in umiri tesnobo.


6. Bergamotka

Eterično olje bergamotke sprošča, zato ga v aromaterapiji pogosto uporabljajo za blaženje depresije. Leta 2011 so

opravili raziskavo, ki je pokazala, da sočasna uporaba eteričnega olje sivke in bergamotke deluje kot zdravilo proti

depresiji.


7. Šentjanževka

To zdravilno rastlino že dobro poznamo kot antidepresiv, vendar obstaja vse več dokazov, da je nadvse učinkovita

tudi za blaženje stresa in tesnobe. Redno jemanje šentjanževke v obliki čaja, izvlečka ali macerata hitro prinese

dobre rezultate.


8. Ašvaganda

Ašvaganda je znana po adaptogenih učinkih, kar pomeni, da že na celični ravni pomaga uravnavati telesne

odzive.


9. Rožni koren

Rožni koren ali rodiola (Rhodiola rosea) dokazano učinkovito uravnava izločanje stresnih hormonov, zato njegova

uporaba omogoča boljšo izrabo telesnih in umskih zmogljivosti ter zmanjšuje telesne posledice stresa.


10. Jojoba

Jojoba že s svojim življenjem v skrajnih razmerah dokazuje, da ji stres ne more do živega. Zato ne preseneča, da

tudi znanstveniki ugotavljajo, da je delovanje protistresnih eteričnih olj in maceratov še učinkovitejše, če kot

osnovo za masažno olje uporabimo jojobino olje.


Najbolj priporočljiva živila, ki zajezijo stres in njegove telesne posledice


Pri stresu telo pospešeno izgublja vitamine iz skupine B, zato jih je treba nadomeščati.

Zelo koristna so tudi živila, bogata s kalcijem in magnezijem. Toda če se želimo izogniti nalaganju kalcija v mehkih

tkivih, ne smemo pretiravati z živili, ki vsebujejo le obilo kalcija (mleko in mlečni izdelki), ne pa tudi magnezija.

Najvarneje je, če obe koristni rudnini dobimo z uživanjem temnozelenih rastlin, saj vsebujejo obilo kalcija in tudi

magnezija (koprive, ohrovt …).


Hitrejšo obnovo poškodovanega živčevja in celičnih ovojnic dosežemo tudi z uživanjem holina, lecitina in omega 3

maščobnih kislin. To pomeni, da vsak dan zaužijemo žlico ali dve namočenih sončničnih semen ter nekaj

konopljinega, orehovega, ričkovega ali lanenega olja.


Viri: BeforeItsNews.com, ADAA.org, MedicalNewsToday.com, MayoClinic.org

urska.pesemduse@gmail.com
urskakorun.com